כנס נשים (אשכנזיות?) במוקדי קבלת החלטות

המהלך שעשתה ציפי לבני מבחירה בייצוג המעלים את הנשיות שלה להבלטתה סמוך לבחירות, ואף לאחריהן הוא דבר שיש לברך עליו; גם אם הבחירה נבעה משיקולי קולות בוחרים, או במקרה דלהלן קולות הבוחרות, אין ספק שכניסתן של נשים המוכנות לאמץ סדר יום פמיניסטי לתפקידי מפתח בשדה הפוליטי, החברתי או התרבותי הינה דבר מעודד.
אלא שהכניסה לשיח הפמיניסטי שעושה לבני, ונשים נוספות שאינן בקיאות בתיאוריות פמיניסטיות ובהיסטוריה פמיניסטית ישראלית מייצרת בעיה אפיסטמית: נקודות עיוורון של נשים אשכנזיות בנות המעמד הבינוני גבוה שאינן מבינות את משמעות מקומן בשדה החברתי בפרמטרים משתלבים של אתניות ומעמד.

כאשר אישה שמעולם לא שמעה על כנס גבעת חביבה, שמעולם לא קראה על פמיניזם עולם שלישי, לא פגשה את הגותה של בל הוקס וויקי שירן ומעולם לא הבינה את השלכות פועלו של הפמיניזם המזרחי בישראל, מבקשת לפעול למען נשים ישראליות היא עלולה, למרות כל הכוונות הטובות לגרום לנזק. אחת הסכנות בפמיניזם ליברלי שאינו מודע לעצמו הינו בהעצמת הגזענות החבויה בחברה הישראלית; העצמה נשית הבאה על חשבונן של נשים מקבוצות שיוך ומעמד אחרות, כמו למשל נשים מזרחיות. דבר זה בא לידי ביטוי בכנס "נשים במוקדי קבלת ההחלטות" שמרבית הדוברות בו הן נשים אשכנזיות.

הזמנה – סופית 2.2

מוטיב העיוורון הודגש היטב בשיחה שהיתה לי עם אחת מהמארגנות, מי שזהותה האתנית האשכנזיות נותרה בעינה שקופה וחסרת משמעות. לטענתה אין מקום לבחור נשים על סמך שם משפחתן, ולא היא לא חושבת שיש תת ייצוג של נשים מזרחיות בתקשורת, והיא גם לא רואה משמעות בפערים מעמדים וחברתיים אחרים.

כדי לוודא שאינני היחידה שרואה את הייצוג האתני שבכנס כבעייתי, פניתי לד"ר אסתר עילם, מאושיות השיח הפמיניסטי וממייסדות הפמיניזם בישראל. לשמחתי השיחה איתה הבהירה לי שאינני לבד בתחושותי.
אסתר, מה דעתך על רשימת הדוברות בכנס?"איוש רשימת הדוברות הוא מזעזע בעיני. זהו ביטוי חד משמעי של תפיסת עולם ליברליסטית, המשמרת את מבני הדיכוי הקיימים בחברה: אתניים, מעמדיים, תרבותיים, העדפות מיניות, ועוד."
איפה את רואה את הבעיה כאן?"הקריטריונים לבחירת הדוברות חופפים לזכויות היתר שיש לנשים מקבוצות הגמוניות המאפשרות נראות, קבלה ציבורית, וכדומה. נשים אלה מייצגות את כל הבעייתיות שבהגמוניה: למרות שחלק מהן קשורות למוסדות ולארגונים הן מופיעות כפרטים אטומיים שקידמו 'קריירה אישית' מצליחה בחברה שבה הדבר אפשרי בדרך כלל רק באמצעות תחרות והשתקת הזולת".
מבחינה של השיח הפמיניסטי הישראלי מה זה אומר?"הרטוריקה המאפיינת נשים הגמוניות היא של עיסוק בבעיות של אליטה, או של שימוש בבעיות אתן מתמודדות נשים מקבוצות לא-הגמוניות באופן פופוליסטי וכנכס פוליטי, תוך כדי התייחסות שטחית ומעוותת (עקב חוסר ידע אמיתי). במקום לאתגר את ההגמוניה הגברית הן פשוט מצטרפות אליה".

אם נחזור לציפי לבני, מארגנת הכנס, ניתן לומר כי עשתה צעד חשוב מבחירה מהגדרה המנקה אותה מסממני זהות מגדרית, כפי שהגדירה זאת "המין לא משנה, אלא האדם", למי שמבינה ומדגישה את משמעות זהותה הנשית.
אלא שגילוי חשוב זה הוא רק צעד אחד בהבנת משמעות הפוליטיקה של הזהויות. ציפי לבני איננה רק אישה – היא אישה אשכנזית, דבר המשייך אותה באחת להגמוניה השלטת במדינה ומעניק לה יתרונות שאינם באים לידי ביטוי אך ורק בהון ייצוגי סימבולי.
העובדה שלבני אחראית לכנס מדיר, הלוקה בפטרונות מלמדת לא רק שאינה – לפחות כרגע – פרטנרית לשיח פמיניסטי אמיתי, אלא שהיא מסוכנת לכל מי שאיננה שייכת למוקדי ההגמוניה הנשית ישראלית.
בכל מקרה, בפעם הבאה שמבקשים לערוך כנס בעלת כותרת המייצרת בקשה נשית לגיטימית להכלל במרכז מוקדי קבלת ההחלטות, מן הראוי לוודא שהמרכז הזה כולל ייצוג נשי הולם מכלל קבוצות החברה.

ראו גם

ציפי לבני כאדם האוניברסאלי

ציפי לבני הציניות של הפמיניזם

18 thoughts on “כנס נשים (אשכנזיות?) במוקדי קבלת החלטות

  1. שלומית,
    למה את עושה לי את זה.
    כשהכספית בברומטר יורדת אני יודע שהמאמר חזק ,רוחות משתוללות בנפשי-ואין מנוח.
    אני מתפלא על השאלה שלך:ציפי לא מזרחית , לא רואה ממטר את המזרחים .במפלגתה יש בובות מזרחיים,גם אותם לא רואה .למה היא צריכה לספור את הנשים המזרחיות? את כל עולמה היא בונה בסביבתה המוכרת. זה כל כך טבעי שכך נוהגים כלפינו ההגמוניה האשכנזית הגברית והנשית כאחת.
    את כאישה אמיתית מנסה לדבר אל ליבן של האשכנזיות ,כיוון שהלב הגברי של בעליהן אטום,
    בתקוה שתזכי מהן לתשומת לב רכה ואוהדת.?
    הנשים האשכנזיות יותר גבריות מבעליהן,הן הן שמנהלות את המדינה.ונגדן יש ללחום בשיא הכוח.
    יש דרך אחת ללחום והיא בדוקה:להתעלם מהן, לא לקרוא אותן ,לא לדבר עליהן ולא להעצים אותן.
    שאלת מה עם נשות ויצו?שאלת מה עם נשות הדסה ועוד ועוד ?
    בואו ולא נתממם כולנו :כמו שיש הבדלים בין דתיים וכמו שיש הבדלים בין חילוניים, כך גם יש הבדלים בין הפמניזם האשכנזי לאחיו ,במרכאות, המזרחי.
    אין כאן ענין של הנחות.
    אנחנו המזרחים לא צריכים פירורים ,אנחנו צריכים חלוקה שוויונית,שלא יעשו לנו טובה.
    הבעיה שיש ניתוק מוחלט בין כל האברים במחנה המזרחי.אין אחדות אין התלכדות.
    הדבר אמור גם על הנשים המזרחיות.

    1. ניסו, החורף הוא זמן טוב לסופות, גם כאלו של רגש….
      לגבי הסוגיה שאתה מעלה – הבחירה לכתוב יכולה ללמד על כך שלא ויתרתי על האמונה שניתן לפעול לחברה מתוקנת יותר מתוך דיאלוג עם מוקדי הכוח והשיח הקיימים.
      אינני סבורה שנשים אשכנזיות מנהלות את המדינה, אני סבורה שהן כמוני נתונות לדיכוי – אלא שכפי שמלמד הכנס המדיר עליו כתבתי, הן אינן מודעות לדיכוי שהן מפעילות על קבוצות נשים "אחרות" בחברה – דבר שיש לכוון אליו זרקור ולפעול על פי מצוות "הוכח תוכיח" (ובתרגום לשיח חברתי name, blame, claim).
      דווקא השתיקה של מזרחים ומזרחיות נתפסת בעיני כאקט של דיכוי עצמי הנובע מתוך רצון להשתייך להגמוניה.

      לגבי התלכדות, אני מאמינה ומקוה שזה יקרה באופן שיגלם את עצמו בכוח פוליטי.
      מהמקום של הכאב והפצע סולדריות איננה דבר מובן מאליו.

      1. להחזיק באמונה שניתן לפעול לחברה מתוקנת יותר מתוך דיאלוג עם מוקדי הכוח והשיח הקיימים עלולה להיות תקוות שווא, וגרוע מכך, היא עלולה להיות מסוכנת. את זה למד בשנים האחרונות על בשרו אבו מאזן, בדיאלוג מתיש עם מוקדי הכוח והשיח הקיימים, שאת תוצאותיו סיכם עידן לנדו:
        "מנהיגת "הרוב השפוי" בפרלמנט הישראלי מתגלה כנץ אולטרה-ימני. לבני דוחה על הסף כל דיון על פשרה במרחב העצום שזכה לכינוי הפיקטיבי "מזרח ירושלים…"
        […]
        "לבני עשתה צעד קריירה מזהיר; לו אני עריקאת, הייתי בודק את האפשרות שמקור ההדלפה בלשכה שלה. פרסום המסמכים ממצב אותה כמנהיגה "שקולה ואחראית" שאינה מתפשרת על מילימטר בנושאי בטחון. עם ישראל אוהב אותה יותר עכשיו, ויגמול לה בבחירות הבאות. עם ישראל אוהב לגמול למי שמפקיר את דמו".
        מתוך: שש הערות על מסמכי אל-ג'זירה
        *
        לא במקרה הידיעה על עריקתם של הטייסים הלובים שסירבו להפציץ אוכלוסייה אזרחית נפקדה מהשיח הציבורי. עוד לא תמו שבעת ימי האבל עליהם הכריז בן אליעזר, וקרדוואי – מנהיג האחים המוסלמים – נואם לפני מליוני המפגינים ומשגר הבטחות לשחרור עזה הנצורה. יום לאחר מכן מתיר אותו איסלמיסט פונדמנטליסטי קיצוני (אנטישמי?) זה את דמו של רוצח ההמונים קדאפי – מי שלימים יקבל מקלט מדיני בישראל, רק בישראל, (בהמלצת דן חלוץ – גם הוא בקדימה), כאשר כל הדיפלומטים הלוביים בכל העולם כולו קוראים, מתחננים, בפני העולם כולו לעצור את הטבח ולהעמיד את טובח ההמונים למשפט בבית הדין בהאג.

        דין ציפי לבני כדין קדאפי. דין ממלאי הפקודות כדין המשתתפים בשיח זה. נשגב מבינתי מדוע אני בכלל צריך לציין עובדה טריוויאלית זו. האם תשתתפי בשיח על פמיניזם מזרחי אם אחד מהנואמים יהיה משה קצב?

        1. דרור, אני לא רואה שום תקווה אחרת מלבד דיאלוג, על מה אתה חושב?

          מצבה של לבני בסקרים יורד, ובסופו של יום – במיוחד במצב שנוצר – מה שיקבע זה היכולת לעשות שלום.

          המקום שמבקש להתייחס ללבני וקדאפי בסלסלה אחת מסוכן ואינו תואם את המציאות.

        2. אני סבור כי במקרה זה הדיאלוג מסוכן. לניסו יש סיבות משלו (טובות מאד לדעתי) לשלול דיאלוג. גם לחנין זועבי יש סיבות משלה לשלול דיון כזה (ראי: הפמניזם הישראלי לא כובש אותנו YNET) וגם לי יש סיבות, אותן פסלת בגלל חוסר תיאום עם המציאות. לעומת טיעון זה אטען כי מתן לגיטימיות לפושעיות מלחמה בשיח הציבורי הוא מסוכן הרבה יותר, בין היתר למאבק הפמיניסטי.

          הנה דוגמה מצויינת לפעולה מסוג אחר:
          Roni Aloni-Sadovnik‎ בזמן הקרוב בכוונתי לתבוע תביעת רשלנות מקצועית את פרקליטות מחוז מרכז בגין "אונס" שני שביצעו נגד קטינה שהעזה להתלונן על אונס שעברה.הם כל כך היו להוטים לסגור את התיק מהר בעסקת טיעון הזויה,עד שלא בחלו בשיבוש הליכי חקירה, עבירות לכאורה על החוק ורמסו אותה עד עפר.השפילו אותה וגרמו לה לאבד כל אמון במערכת.עד כדי כך חמורה חוויתה…, עד שפנתה אלי בבקשה לא לטפל בכלל באנס שמרצה עבודות שירות,"הוא לא חשוב" אמרה לי.אלא שכרה את שירותי כדי לתבוע את הפרקליטות על מה שעשו לה.
          רוני אלוני סדובניק
          יום 03 דצמבר 2010‏ בשעה 09:22‏

          כמו ארגון עדאלה, גם עו"ד רוני אלוני סבודניק מובילה אקטביזם משפטי פמינסטי. זהו הצעד הנכון לדעתי כדי להאבק במשטר עצמו בשיטותיו שלו. להרבה מאד אנשים, ביניהן ציפי לבני, יש אינטרס לשמר את המצב כפי שהוא. גם במו"מ עם הפלסטינים, גם במו"מ עם פמיניסטיות מזרחיות, וביתר שאת פלסטיניות.

          הנה עוד הצעה לעשייה בפעם הבאה בה מופיע מני מזוז – האחראי על עיסקת הטיעון המפוקפקת שהציע לקצב:
          http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1216685.html

  2. אני עוקב אחריך גם באתר זה וגם בתקשורת הממוסדת (למשל פוליטיקה בערוץ1, יום שלישי). דעותייך והופעתך שם בהחלט מרשימות ואני מזדהה עם כל מילה, ושמח ללמוד דברים חדשים. יחד עם זאת לא ברורה לי נקודה אחת העלולה לייתר את כל הדיון. כידוע, ציפי לבני היא פושעת מלחמה.

    לאחרונה פנתה (ע"י רשימה בבלוג שלה) אחת המגדירה עצמה כפמיניסטית, שמאלנית ומצביעת קדימה לציפי לבני, בעניינה של חה"כ שתקפה אימהות חד הוריות (שכחתי את שמה). הערתי לה כי כל הדיון מיותר, היות וחברה שבה כל המועמדים לראשות הממשלה, כמו גם לשאר תפקידים בכירים בפוליטיקה, הינם פושעי מלחמה ולמרות זאת מתקבלים כלגיטימיים בשיח הציבורי הציוני, חברה כזו רקובה מהייסוד וכל מאבק פרטני לטובת חלק כלשהו ממנה רק ידחה את הקץ הבלתי נמנע.

    בטבח בעזה, בו לקחה לבני חלק מרכזי, נטבחו 1415 בני אדם. ישנם המפרידים בין לוחמים (מחבלים בפי הציונים) לבין תושבים חפים מפשע (בעזה אין אזרחים). אני לא מסכים עם הפרדה זו, רואה בה פטרונות לשמה ופגיעה בכבודם של השאהידים – חללים בפי העם הפלסטיני שאינו מפריד בין הרוג ובין סיבות שונות למוות לא טבעי כלשהו. מאותה סיבה לא אציין כי בעזה נטבחו כך ןכך גברים ובנוסף כך וכך נשים, סה"כ 1415.

    הפרדה כזו לא תהיה ראוייה גם בין ילדים וילדות. נטבחו כ 600 ילדים לצלילי מוסיקה קלאסית, ילדים וילדות. גם פושעי המלחמה עצמם, ברק, לבני, אולמרט, אשכנזי, לא ראויים להיות מובדלים עקב מגדר.

    הסלחנות בנושא זה לפשעי מלחמה בזוייה ממש כשם שהסלחנות לעמיר פרץ או לשאול מופז עקב היותם מזרחים בזוייה. זוהי הסחת דעת, פגיעה בדו קיום עם פלסטינים ופלסטיניות, שיתוף פעולה עם הפרופגנדה הציונית וביזוי החללים (אין מילה בלשון נקבה, וטוב שכך)שנטבחו.

    הדברים מיועדים דווקא לפמיניסטיות אותן אני מעריך. בניגוד לאותה בלוגרית ציונית-אשכנזית, מרב מיכאלי לדוגמה היא מהטובות שבכותבות, אך קשה לי מאד עם תמיכתה דווקא בקדימה. על הפמיניסטיות המזרחיות לדעת מי אוייב ומי ידיד ולשתף פעולה עם פמיניסטיות פלסטיניות. פמיניסטיות מזרחיות אחרות תלכנה עם הציונים. אין לשתף פעולה עימן ויש להגדירן כשותפות מלאות לדיכוי.

  3. מה? יש בכלל מזרחים בארץ? אני בכלל לא שמתי לב לזה. כולם מאירופה ומי שלא בא מאירופה אז הוא לא קיים ולא רואים אותו כי הוא לא קיים. לכן אני לא כל כך מבין על מה העניין, אם אין מזרחים אז אין מזרחיות ואם מזרחיות אז למה שיהיה שיח של זכויות של נשים מזרחיות. אין דבר כזה. בכלל שיח של זכויות זה דבר אירופאי ולכן זה לא מתאים למזרחיות שילכו לעשות קוסקוס במטבח לנשים הרציניות שמחליטות. סליחה, התבלבלתי, הרי אין נשים מזרחיות אז איך יבשלו. נביא פועלות פיליפיניות ונלמד אותן להכין קוסקוס, ואל תבוא בטענות שאנחנו גזעניות, הנה אנחנו מכינות קוסקוס.

    אתה הבנת, ניסו.

  4. לקראתי,
    איפה את רואה שאני כתבתי שמקומה של האישה אחרי סירי הקוסקוס במטבח.
    אגב,יש כבר קוסקוס מוכן ומתועש שמשחרחר נשים לקריירה.
    ואיך בדיוק את מסיקה מסקנות שאני נגד השיח המזרחי או הפמניסטי.
    ואני סבור שיש מזרחים ,רק מה,הם רדומים.
    הרני להבהיר את עצמי לך ולשלומית.
    כל שיח וכל פעילות שיש בה כדי לקדם את המזרחיות והפמניזם זה מבורך בעיניי.
    השאלה היא איך עושים זאת.
    ונקודת המוצא הראשונה צריכה להיות גיבוש כוח פמניסטי של מזרחיות ומשם להמשיך הלאה.
    האמת היא שאני כתבתי בציניות,והנה הצלחתי לגרוף שתי תגובות.
    כי בעצם אמרתי: מה אתן רוצות מציפי האשכנזיה,שתזרוק לכן עצם ותשתף אותכן בשיח האשכנזי .
    הסתכלו נא בבקשה בחוברת של הכנס למעלה,ותבינו כמה שאנחנו לא רצויים:
    אני רואה שתי ידיים של אישה לבנה[תקנו אותי אם אני טועה].
    רוב המוזמנים הם יוצאי אירופה ,אולי פה ושם מזרחים.
    לא אמרתי שב ואל תעשה, אמרתי לעשות אחרת.
    אני מאמין שהאשכנזיות חלקן מדוכאות וחלקן דכאניות והן יודעות היטב גם את הדיכוי האחר.
    היו המון נסיונות לשתף את האשכנזיות לשיח משותף לוא דווקא על בסיס דיכוי נשים,אבל קשה לי להאמין
    שיכול להווצר איזה דיאלוג משותף איתן.
    רק הנשים המזרחיות יכולות בעצמן לקדם את מעמד האישה בכל התחומים,כמובן גם בתחום החקיקה,
    ויש כמה ח"כיות מזרחיות שניתן לרתום אותן למאבק הזה.
    בקיצור:הישועה לא תבוא מהאשכנזים ולא מהאשכנזיות .
    אם אין אני לי מי לי.

  5. אני מחזק את דבריו של דרור,
    מה בעצם אומר דרור?"לעומת טיעון זה אטען כי מתן לגיטימיות לפושעיות מלחמה בשיח הציבורי הוא מסוכן הרבה יותר, בין היתר למאבק הפמיניסטי."
    אז אם פרשתי אותו נכונה דרור אומר:שפמניסטיות שנלחמות על דיכוי ,קודם כל צריכות לגנות ולהוקיע דיכוי מכל סוג.והמגה דיכוי שלנו הישראלים ,זה הדכוי הפלסטיני אחריו הדיכוי המזרחי והנשי ועוד.
    הכי מעצבן אותי אצל האשכנזים זה הנפנוף בכרטיס השואה.
    פה בישראל כשאתה מציג את תו השואה ,התקבלתה למועדון ההנחות הישראלי.
    מועדון שמזכה אותך לא רק בהתקבלות לאשכנזיות אלה בהטבות מעל ומתחת לשולחן.
    אני מכיר את זה גם בגיוס כספים בחו"ל.
    גם הרמטכל גנץ בנאום הכניסה שלו לתפקיד הציג את כרטיס השואה,כשהזכיר שאימו פליטת השואה.

    כל יום אני שומע על אזה סופר או אומן שיש להם קשר אישי או יצירתי לשואה ,הם עושים זאת בשביל לקבל גושפנקא
    ציבורית בטרם הוכיחו את עצמם.

    למה אני מזכיר את השואה?
    כי אנשים שעברו שואה ישירה או עקיפה ,זה ב"כ רוב האשכנזים,צריכים להיות סופר רגישים לזכויות אנוש ,קל וחומר לדיכוי .
    אמנם אני לא פוסל על הסף כל שיח או שיתוף פעולה באופן אוטומטי עם האשכנזים או האשכנזיות,אבל מזהיר בכבדהו וחשדהו.ויתר מחשדהו.
    אדם צריך קודם להיות אדם לפני שהוא מתחיל לדבר ,ואני מציע לכל אחד מאיתנו לרחוץ ידיים לפני כל דבר.

  6. ניסו, אנחנו חלוקים בדעתנו בנושאים רבים.
    אם נתמקד בעניין שמעלה הרשימה, ממה שהבנתי מדבריך, מה שצריך לעשות לנוכח הדרה הוא לשתוק ולא להגיב.
    האינך רואה בשתיקה אקט של הסכמה וסירוס עצמי?

  7. אני לא מסכים עם הפתגם שאומר ששתיקה זו הודאה,הסכמה.
    ראשית כל, זה טוב ויפה שאת מעלה את הנושא על סדר היום,למרות שזה כמו ריטואל.
    שנית,את אומרת "אני אנסה",זה בסדר.
    יש רק דבר אחד שאני לא מסכים איתך,בין היתר,שאת פונה לפמניסטיות האשכנזיות במין התנשאות
    ,כאילו שאת מבינה יותר מהן " מה זה פמיניזם"
    האמיני לי שהן יודעות רק מתכחשות,כאם ידברו על זה הן יפלו ברשת האשמה.
    רק שאלה לי אליך:למה המזרחיות לא מצליחות להתלכד?
    אולי אפשר ליזום איזה מחקר בנושא?

  8. רבקה כרמי – אחת שהודיעה כי אסור לציין את שם המוסד עליו היא ממונה כאשר מפיצים מאמרים שאינם ציוניים (עידן לנדו ממשיך לציין שהוא באונ' בן גוריון, ניב גורדון מתייחס אף הוא בביטול לדרישה זו).
    אל"מ עינת גפנר – פושעת מלחמה
    תא"ל אמירה דותן – פושעת מלחמה
    דב וייסגלס – לא נמית את תושבי עזה, נגרום להם להיות רזים יותר
    ועדת טירקל – המצור על עזה חוקי
    יולי תמיר – בחרה בבחירות האחרונות למפלגת העבודה, בראשה עמד אז פושע המלחמה אהוד ברק
    מרינה סולודקין – מקימה וועדת חקירה
    רונית תירוש – סתם בהמה
    אנסטסיה מיכאלי – אין לה מקום לא בעולם הזה ולא בעולם הבא עקב תקיפתה את זועבי
    ציפי לבני-http://wanted.org.il/tzipi_livni_en.htm

    *
    עם מי בדיוק ועל מה בדיוק את רוצה לנהל דיון עם האנשים האלה? ישנן עוד דרכים לפעול מולם פרט לדיאלוג כדי להצהיר לא רק שאתה לא מסכים, אלא שאתה מתנגד לדרכיהם. השתתפותך בכנס זה תכתים את שמך הטוב, תתפרש כפגיעה במאבקו של העם הפלסטיני, ותותיר אותך קירחת מכאן ומכאן. האשכנזים ימשיכו להיות אשכנזים והפלסטינים, הם לא שוכחים דבר.

  9. דרור,ידידי,
    חאלס תרגע! כולם פושעים,זה בסדר.
    אבל בכל זאת אנחנו חיים איתם וצודקת שלומית שעצם הנסיון למצוא מכנה משותף כלשהוא על מה שהוא
    זה גם שווה את המאמץ.
    תאר לעצמיך היום,כמו כל יום,יצא מכתב הרבנים מס xxx.
    מענין מתי יצא מכתב בזכות המזרחים.
    במכתב זה מבקשים רבנים ציוניים דתיים בעלי שיעור קומה ,מחנכים באזרחות ובצבא, לחון את הנשיא קצב.
    בטענה שמוסד הנשיאות הוא מעמד קדוש על פי ההלכה.אני עוד מעט עומד להתפוצץ.
    אז מה רע בזה שתקום קואליציה משותפת שחור- לבן נגד אינוסם מחדש של נאנסות קצב.

    1. שמעתי על המכתב הזה. זהו שידור חוזר של מכתב הרבנים הקודם – הסחת הדעת הציונית-אשכנזית המגוללת את חרפתה על הגולם שקם על יוצרו. ראוי יותר לעסוק במנסח המכתב עצמו, אדון מני מזוז, אשר מחדליו השערוריתיים כמעט וגרמו לאנס להסתובב חופשי.

      אין שום רע בזה שתקום קואליציה משותפת שחור לבן (רוני אלוני-סדובניק היא ציונית אשכנזית ולמרות זאת אני תומך בדרך פעולתה בנושא זה בכל ליבי). אין שום רע בלחפש מכנה משותף כלשהו כל עוד הדבר אינו מזיק לאינטרסים שלך. במקרה הזה הוא מזיק – קשקוש מוחלט בסגנון כנס הרצליה הנותן לגיטימיות למשתתפות בה.

      חוץ מזה, אם הבנתי אותך נכון, רוב כעסך על יוסי יונה, ולאחר מכן על ארגון אחותי, היה בגלל נסיונות (כושלים לדידך) לחיפוש שיתוף פעולה עם האשכנזים, חלקם אפילו אינם ציונים, כאשר מושאי הדיכוי הופקרו לגורלם.

      כאן המקרה חמור פי שבעים ושבעה. בכנס הזה יושבת פושעת מלחמה. כאן אין מקום לדבר על דברים אחרים. שאלתי את שלומית ואשאל גם אותך: האם תשתתף בכנס על המאבק המזרחי בו ישתתף משה קצב? ושאול מופז? ועמיר פרץ?
      יש פמיניסטיות אשכנזיות למכביר. לי קשה עם גישתן המערבית לפמיניזם אך ברור לי כי אלה לא אויבות, ושהמחלוקת איתן, גם אם לא תיפתר, אינה מכשול לעשייה משותפת. לא כך הוא מקרה זה. האישה היחידה הנורמלית שם היא אורית זוארץ. אם ציפי לבני תיבחר לראשות הממשלה, שוב יהיה לגיטימי לבצע פשעי מלחמה, מה שנתניהו מנוע מלעשות עקב לחץ בינ"ל.

      הדיבורים האלה על פמיניזם מבלי להתייחס לעניין זה הוא פגם מוסרי השולל את הלגיטימיות של המשתתפות בו לדבר על דיכוי וכל החרטא הזה. חלאס, יש גבול לצביעות.

  10. דרור,
    לשיטתך כל הארץ חמס.יש רבבות ישראלים,[מזרחים ,אשכנזים, ערבים, יהודים וכו]
    פושעי מלחמה ושלום.

    אגב יש פושעי מלחמה ושלום ערבים מוסלמים ומכל המינים, די ללמוד הסטוריה אחד וחצי יחידות,
    בשביל ללדעת על כל הפשעים של עמים ויחידים.

    לשיטך אני לא אדבר איתם ,לא אלחץ ידם לא, לא אשתף איתם פעולה .
    יותר מזה אני לא אשתה מהמים שמסופק על ידם ,ולא אצרוך את החשמל שלהם.
    לא אשתמש בטלפון שלהם.וכו וכו וכ——————–לו.
    ומה עם המערב?
    לא אשתה קוקה קולה ולא אשמע את הביטלס ,לא אנגן את בך ולא אתלה את ונגוך על אוזן אחת.
    מה אני האחות תירזה. נזיר בודהיסטי ?
    אני ואפסיותי אתה וקטנותך מה יכולים לעשות, חוץ מאשר לנבוח דרך המחשב?
    אותי ,ניסו.מענין הפאן המזרחי.
    זאת המלחמה הפרטית שלי.
    אני לא נלחם את מלחמתם של הערבים, המוסלמים ,הפלסטינים והפלשמורה.
    אני גם לא מהמשפחה של מלך מרוקו או מזרעו של קדאפי.
    אני פה מגיב אצל שלומית ומשתדל לא לצאת מהכלים
    משתדל להיות רלוונטי.
    ואני סבור שאין מה לחפש אצל האשכנזיות המסרוחות .
    אפשר להגיד להן שלום ולא להתראות,
    אפשר לשתף איתן פעולה ,אפשר שלא .
    אפשר להפגין איתן במדרכה ממול.

  11. היי שלומית,
    בכרטיס הביקור שלך רשום שאת פעילה פמיניסטית -חברתית,למען השלום וסביבה ירוקה .כמובן ,כמובן פעילה במאבק המזרחי.בקיצור,לוחמת צדק.
    ובצדק,את עוסקת במכלול של נושאים שכולם הרמוניה אחת שלמה ואין אפילו דיסוננס סמוי בפעילותיך.
    אבל,במאמר שלך בקפה דמרקר מלפני שנה אכזבת אותי.
    לא בגלל מה שנאמר בו אלה בגלל מה שלא נאמר בו.
    את בטח שואלת מה הרלוונטיות לכאן ,תכף תביני.
    במאמר ההוא בקפה דמרקר:http://cafe.themarker.com/post/1438630/
    אני לא כל כך מסכים איתך אבל זה לא לענין עכשיו.
    מה שאכזב אותי ,שלומית הוא שאת תקפת את הבעיה מזווית
    לא כל כך נכונה.
    את רוצה לדעת ואת בטח במתח מה אני רוצה ממך.אז הנה:
    הבעיה בפרסומת "יוצאים מהכלים עם גברי ואהרוני" של פרוקטר וגמבל לנוזל הכלים פיירי ,היא לא כל כך פמיניסטית כמו שהיא מזרחית.

    את עם החושים הנפלאים שלך שכחת שמדובר במשפחה מזרחית .
    את חושבת שיוצרי הפרסומת היו עושים ליהוק כזה עם משפחת ליבוביץ או איינשטיין ?לא ולא .אלה רק עם משפחה מזרחית,
    אבל מכובדת.אהרוני וגברי בנאי מלח ופלפל הארץ.
    המפרסמים מקשרים בין לכלוך -נקיון למזרחים כמו דוקטור שמתקשר לאשכנזים.
    אנחנו מכירים את התעמולה הציונית האשכנזית.
    כל פעם שאני רואה פרסומת על נקיון -לכלוך ,אלימות וטפשות,אני רואה מיד שחקנים מזרחיים.
    עכשיו את מבינה למה ציפי לבני לא רוצה מזרחיות בכנס שלה, כי זה לא מתאים למוסיקה שהיא רוצה לשדר.
    את הבנת את זה יקירתי.
    
ובאמת אהרוני ,שלא תחשדי בו לרגע בהטרדה מינית ,הוא איש מקסים.


    1. מעניין, אני אסתכל על הפרסומת ההיא שוב. אגב, יש תיקון יפה של חברת פיירי השנה, עם פרסומת בה מוצג גבר השוטף כלים לתפארת כל המשפחה.

השארת תגובה