בובה או אמה?

כאשר התבוננתי ביום שישי האחרון בפרסומת של ג'ייד וסיליט בנג שהופיעו באקראי על המרקע בזו אחר זו, נזכרתי בסרט מתח בו צפיתי כילדה. הסרט מספר על בלשים שעקבו אחר אישה בעלת זהות לא ידועה שהסתתרה מאחורי מסיכות שונות. בסופו של דבר האישה נהרגת, אלא שזהותה אינה מתגלה גם אז: מה שמתברר לבלשים שמיהרו להסיר את […]... Read More

הסיפור הלא מסופר על רחבת הריקודים

  מלבד הביגוד הנוצץ, הריקודים הסלוניים והטקסיות החגיגית, האינטראקציה בין הכוכבים לרקדנים בתוכנית "רוקדים עם כוכבים" יכולה ללמד דבר או שניים על משמעותם של סיפורים.   הריקוד שהוביל להדחה של מיכל זוארץ וחיים פרשטיין בשבוע שעבר, המחיש באופן סיבולי את מילות השיר "רצח על רחבת הריקודים". חיים, שכפי הנראה לא ממש התלהב מהאפשרות שימשיך לפזז […]... Read More

שגעון של חברות

בית הכלא, המהווה תחנה סופית ביצירות אחדות לגיבורים המחפשים עבור עצמם קיום אלטרנטיבי בחברה שאינה מאפשרת להם מקום וביטוי, (כמו למשל בסרטו של ניל גורדון, משחק הדמעות), הוא החלל בו אנו פוגשים לראשונה את גיבורת ספרה הרדוף של אן-סופי בראסם, סופרת צרפתיה שכמו מרי שלי בשעתה, (עם פרנקנשטיין), ושילה דיילני, ( עם טעם הדבש), כתבה […]... Read More

זהות ומעמד בפרשת הנשיקה

   לפנתאון הגבורה המקומי נכנסה בימים אלו ה', שבזכות אומץ ליבה, נחישותה וצדקתה זיכתה את החברה הישראלית בכינון מחדש את התשתית הערכית עליה היא ניצבת. הגרסאות והפרשנויות השונות של סיפור המפגש בין ה' לרמון מייצגות שתי פרספקטיבות מקבילות ומנוגדות של המציאות: האחת, אותה מגלם רמון, מבוססת על דינמיקה של שליטה המסתמכת על כוח ועוצמה פוליטית, […]... Read More